Specjalista przyjmuje w języku polskim i rosyjskim.

OFEROWANE USŁUGI

DIAGNOZA

  • logopedyczna / neurologopedyczna
  • ADOS-2

TERAPIA

  • terapia logopedyczna dla dzieci niemówiących;
  • terapia pedagogiczna lub neurologopedyczna dzieci, młodzieży i dorosłych ze spektrum autyzmu (w tym z Zespołem Aspergera);
  • terapia pedagogiczna lub neurologopedyczna dzieci, młodzieży i dorosłych z ADHD i ADD;
  • psychoedukacja dzieci i rodziców z autyzmem / ADHD;
  • poradnictwo dla rodzin i partnerów osób z autyzmem / ADHD.

dr n. społ. Ewa Małachowska

Doświadczenie:

2016 – obecnie pedagog specjalny, neurologopeda oraz kierownik Poradni Autystycznej, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie

2014 – obecnie pomysłodawca oraz redaktor czasopisma „Forum Logopedy”

2012-2022 Przewodnicząca Polskiego Związku Logopedów.

1991-2016 pedagog-terapeuta/neurologopeda w placówkach szkolnych [przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja].

Praca na uczelniach wyższych

1994-obecnie Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - wykładowca, koordynator praktyk

2012-2018 Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy- wykładowca

2014- 2020 „Pedagogium” Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie- wykładowca

2016 – obecnie Uczelnia Społeczno -Medyczna w Warszawie- wykładowca, koordynator praktyk

2020-2022 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – asystent naukowo-badawczy

Wykształcenie/kwalifikacje

19.06. 1991 studia magisterskie z pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim w Gdańsku uzyskując tytuł magistra pedagogiki.

 10.10.1993 podyplomowe studia z logopedii na Uniwersytecie Gdańskim w Gdański, zdobywając zawód logopedy.

 29.06 1996 logorytmika na Akademii Muzycznej w Gdańsku, jestem logorytmikiem, specjalistą w zakresie w emisji i higieny głosu.

 24.02.2000 pierwszy Stopień Specjalizacji z Logopedii nr 1856 nadany przez Ministra Edukacji Narodowej. Jestem jednym z niewielu logopedów w Polsce posiadających specjalizacji w zawodzie logopedy.

 29.06.2001 studia z zakresu zarządzania oświatą, na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy

 01.03.2003 Ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej Nr MENIS/8192/Eks (co upoważnia do zasiadania w komisjach do spraw awansu zawodowego nauczycieli w Polsce).

 29.04.2003 Certyfikat Polskiego Związku Logopedów, potwierdzający posiadanie najwyższych kwalifikacji w zawodzie logopedy.

 03.09.2011 tytuł doradcy metodycznego Nr P/1160/2011 nadany przez KPCEN w Toruniu, co upoważnia nie do prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli.

 25.02.2012 neurologopedia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu i uzyskanie specjalizacji z neurologopedii, która nadaje prawo wykonywania zawodu logopedy w specjalistycznych klinikach medycznych.

25.05.2013 uzyskanie tytułu pedagoga specjalnego, co upoważnia do pracy z szkołach i placówkach specjalnych.

12. 06. 2016 tytuł Doctor of Philosophy in Medical Psychology, nr 1382, International Personal Academy Kijów, Ukraina

27.01.2017 ukończenie studiów z terapii integracji sensorycznej w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy oraz uzyskanie Certyfikatu Terapeuty SI nr 95/2017 nadanego przez Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej,

4.02.2017 Certyfikat Diagnosty ADOS 2, specjalisty w diagnozie autyzmu.

05.09.2018 studia z zakresu terapii pedagogicznej i socjoterapii w Pedagogium Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie, co daje mi kwalifikacje socjoterapeuty.

7.01.2020 Certyfikat diagnosty i terapeuty Neuroflow aktywnego Treningu Słuchowego.

22.02.2021 ukończenie oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji w Poznaniu ze specjalizacją autyzm dziecięcy.

31.01.2022 Specjalizacja Terapeuty Środowiskowego nadana przez Ministra Zdrowia (jako jedna z pierwszych osób w Polsce).

Publikacje

“Language Competences of Socially Maladjusted Youth” [W]: Innovation Management and Sustainable Economic Development in the Era of Global Pandemic / Khalid S. (red.), 2021, Sevilla, International Business Information Management Association (IBIMA), s.1905-1915, ISBN 978-0-9998551-7-1.

“The Development of a Child’s as The Basis of Interpersonal Communication. Polish Diagnostic Tools”. [W]: Innovation Management and Sustainable Economic Development in the Era of Global Pandemic / Khalid S. (red.), 2021, Sevilla, International Business Information Management Association (IBIMA), s.7291-7296, ISBN 978-0-9998551-7-1.

Communication Competences and Language Skills of the Youth. [W]: Proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) / Soliman Khalid (red.), 2021, International Business Information Management Association (IBIMA), s.4646-4651, ISBN 978-0-9998551-6-4

Szafrańska K., Klonowska I., Małachowska E. (red), 2015, Wieloaspektowość Komunikacji, Wydawnictwo Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, Warszawa, ISBN 978-83-62902-21-7.

Szafrańska K., Małachowska E., Klonowska I. (red), 2017, Wieloaspektowość Logopedii T.1 i T2. Opcje teoriopoznawcze i metodyczne, Wydawnictwo Naukowe UMK Toruń ISBN 978-83-231-4002-3.

Малаховска Е., Нарушения развития речи и коммуникации у интеллектуальных инвалидов и конфликт с законом, Межрегиональная Акажемия Управления Персоналом Науковi прасi МАУП Выпуск 43 4-2014

Малаховска Е., Комунікативні компетенції учнів молодіжних виховавчих центрів Hayкoвi зaпиcки, НПУ імені М.П. Драгоманова Kijów Ukraina 01.2017 ISSN 2310-371X.

Малаховска Е., Польська школа у контексті змін трасформаційних wHayкoвi  зaпиcки, НПУ імені М.П. Драгоманова Kijów Ukraina 05.2018 ISSN 2310-371X.

Małachowska E. 2019, Autism. Early diagnosis and therapy of autism spectrum disorders, Ministry Of Education And Science Of Ukraine, National Pedagogical Dragomanov University, Naukovi zapiski (research), Series pedagogical sciences, Issue CXXXVI, Publishets of National Pedagogical Dragomanov University, ISSN 2310-371X.

Ева Малаховска, 2020, ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ЛОГОПЕДА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА [w]АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ УДК A43, [red] В. П. СЕРГІЄНКА, В. М. СЛАБКА Київ s. 39-40.

Чжан Вей, Ева Малаховска 2021,  ФОРМУВАННЯ КРОСКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАСАДАХ ПРИНЦИПУ АКСІОЛОГІЧНОСТІ- УДК 378.147:373.3 Київ, Ukraine,

Małachowska E. 2017, Wieloaspektowość diagnozy z perspektywy dotychczasowych ustaleń naukowych, [w:] Wojciechowska J., Kazek B. (red.) Zmysły w komunikacji. Mowa i jej uwarunkowanie. Wydawnictwo Harmonia Universalis, s. 137-161, ISBN 978-83-7744-138-1

Małachowska E., 2017, Kompetencje komunikacyjne wychowanków MOW, [w:] Mudrecka I. (red.), Teoretyczne i metodyczne aspekty resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie, Wydawnictwo Pedagogium, s. 187-198, ISBN: 978-83-62902-24-8

Małachowska E., 2018, Mowa i jej rozwój w kontekście warunkujących ją czynników, [w:] I. Klonowska, E. Małachowska, K. Szafrańska (red), Wieloaspektowość Logopedii, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, s. 11-36, ISBN 978-83-231-4002-3.

 

Wystąpienia w konferencjach naukowych

International Business Information Management, (IBIMA), 37th International Business Information Management Association Conference, Cordoba (Hiszpania)

International Business Information Management, (IBIMA), 38th IBIMA Conference, 2021-11-23, Seville (Hiszpania)

Europejski Dzień Logopedy konferencja online dla logopedów, 2021

Międzynarodowy Dnia Świadomości Jąkania – ISAD, 2020

Sympozjum Logopedyczne Wyzwania współczesnej logopedii, 2021

“International Stuttering Awareness Day - ISAD w Polsce”, 2021

Autism Europe 2019 Congress (Nicea, Francja), 2019